måndag 12 augusti 2013

4 månader

Åh jag hinner verkligen inte med bloggandet nuförtiden. Det känns tråkigt samtidigt så är det ju rätt naturligt (och vettigt för den delen) att mina prioriteringar ligger någon annanstans just nu. :) Men idag blir vår Lillyskrutta hela 4 (!) månader så jag måste ju in här och lämna ett avtryck.

Idag har jag och Lilly varit hjälpsamma samariter! I förmiddags skjutsade vi en ensamstående marsmamma med son till Salem för att inhandla en vagn från Blocket då hennes vagn gått sönder. Hon har varken körkort eller bil och det fanns ingen i hennes närhet som kunde hjälpa henne så det kändes väldigt bra att kunna erbjuda henne hjälp.

På eftermiddagen inackorderade vi en mamma och dotter från föräldragruppen här hemma. Stackaren hade fått mjölkstockning för 3:e gången och hon var rädd för att hon kanske skulle svimma. Så hon hängde här i soffan medans jag vek tvätt och så underhöll vi barnen gemensamt.

Här är några mobilfoton från Lillys 4 månadersdag. :) Man verkar inte kunna skriva bildtexter i Bloggers app så jag får skriva här vad fotona föreställer. Först ut är Julian, killen som fick sig en ny vagn idag. Både han & Lilly skötte sig exemplariskt i bilen idag, de sov hela turen. Sen kommer sötnosen Elsa vars mamma inte mådde bra idag och sist ut en trött Lillyskrutta som slocknat efter amning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar