lördag 7 december 2013

Förkylningarnas årstid

Så igår föll den första riktiga snön här. Men vi har ännu inte kommit ut i vinterlandskapet för här hemma har vi sjukstuga. Jag & Lilly började bli lite snuviga och fick ont i halsen för redan 2 veckor sedan och för några dagar sedan bröt förkylningen ut på riktigt. Nu har vi hosta och feber! Häromnatten kunde jag knappt sova alls för att jag hostade & hostade. Lillys hosta är lite lindrigare, men det är fortfarande väldigt jobbigt att höra henne rossla och hosta, önskar att jag kunde ta över allt det onda till mig istället!

I natt hade hon dessutom hög feber (39,8) så hon fick lite Alvedon och så fick hon sova mellan oss (numera sover hon i egen säng i eget rum i vanliga fall - vår stora flicka!). Stackaren gnällde och gnydde emellanåt och det skar i mammahjärtat! Men hon somnade från och till, när Alvedonen började värka fick hon sova en lite längre stund. Jag sov dock uruselt ändå för att jag vaknar till så fort hon hostade/snörvlade eller rörde på sig. Nu på morgonkvisten har hon dock varit som vanligt i princip - om man bortser från hostan. Hoppas att det är på väg att försvinna nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar