söndag 29 december 2013

Sjukmånad

Det känns som att december enbart har varit en enda lång sjukdom, hela månaden! Först åkte vi ju på en rejäl förkylning och efter det kom vinterkräksjukan som tyvärr gjorde att vi alla tre var däckade under en period. Därefter har det tagit tid att komma tillbaka, det är faktiskt först idag Lilly har kunnat äta vanlig mat utan att spy upp allt och mycket till efter första tuggan. Hela 2 veckor efter insjuknandet alltså! Hon har fått leva på havregröt och bröstmjölk, det är det enda hon inte kräkts upp. Är så glad att jag inte slutat amma än, men det har varit lite märkligt att gå från att amma cirka 3 gånger per dag till typ 6 gånger, jag har liksom fått fylla på depåerna igen. Men det har gått förvånansvärt snabbt och enkelt. Själv har jag varit dålig i magen länge också, det var först häromdagen jag började känna mig som vanligt igen.

Så december har mest varit isolering och vara hemma och reparera oss känns det som. Längtar ut nu och tillbaka till våra vanliga mamma- och barnhäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar