onsdag 19 september 2012

Mindre än 200 dagar kvar nu!!


Ja, tänk att det faktiskt är mindre än 200 dagar kvar tills det är dags! Det är ju lite läskigt när man tänker på det, samtidigt otroligt häftigt! Det har varit tufft på sistone med den besvärliga IC:n men om man ska se på det positiva så har ju mina graviditetssymptom lugnat sig avsevärt. Illamåendet är nästan borta även om det fortfarande gör sig påmint ibland vid vissa lukter. Mina bröst gör inte lika ont längre, bortsett från bröstvårtorna som fortfarande är sjukt känsliga (hur länge ska det hålla i sig egentligen??) och jag känner mig något piggare även om jag fortfarande sover bort största delen av kvällarna i soffan (men det är ju faktiskt lite mysigt... ;)).

Jag har fått så otroligt mycket positiv energi från vänner & familj som jag berättat för på senaste tiden och det gör en stor skillnad (jag återkommer till en mer detaljerad beskrivning av det i senare inlägg)! Inom kort har jag ju dessutom gått en hel tredjedel av graviditeten! Nu längtar jag bara så himla mycket efter att få se det lilla livet på ultraljud! Så att man vet att det liksom är på riktigt, det är inte bara kroppen som lurar mig...

Vi har fattat beslutet att vi vill göra ett så kallat KUB-test. Det innebär att de tar ett blodprov (redan lämnat) och sedan mäter de en vätskespalt i nacken på ett ultraljud för att utreda hur stor risken är för att barnet har Downs syndrom. Vi har en tid den 1/10 för ultraljudet, det ska bli så häftigt att få se "knytet"!


1 kommentar:

  1. Jättekul att se bilder och läsa beskrivningar om utvecklingen av lilla livet! Det är så spännande!

    SvaraRadera