fredag 28 september 2012

När vi berättade för mamma, pappa & mormor


Söndagen den 2 september var det dags att förmedla nyheten till mamma, pappa & mormor. Vi ville inte berätta över telefon och det är ju inte varje dag vi träffar dem så detta tillfälle gav utrymme för lite mer planering. Maria kom med idén om att beställa t-shirt eller dylikt med tryck på, det slutade med att jag beställde egendesignade kaffekoppar från Nederländerna. På mammas kopp stod det ”jag ska bli mormor” på, pappas ”jag ska bli morfar” och mormors ”jag ska bli gammelmormor (igen)”. Vi planerade en lunch ute på Djurö med invändningen att vi ville hälsa på & gulla med mammas rekordkull på 7 små valpar. Jag tror att mamma svalde anledningen till besöket med hull & hår, men pappa anade ugglor i mossen när Maria skulle följa med. Han hade faktiskt frågat Maria innan om det var så att jag var gravid. Maria hade givetvis förnekat det, men kanske lite väl kraftfullt enligt Maria själv.

Väl ute på landet så kände vi att det var bäst att avslöja nyheten innan lunchen då det skulle serveras lax och jag får ju inte äta lax från Östersjön bland annat. Så när vi satt ner vid bordet innan maten så drog jag fram de inslagna kopparna. Jag hade slagit in dem i separata paket och räckte över dem samtidigt. Jag berättade att vi hittat presenterna på Rhodos, och att vi tyckte att de passade så bra in på dem, allt för att dra ut på spänningen lite till.

De började öppna paketen samtidigt och vi studerade deras reaktioner noggrannt! Pappa var den som fick upp paketet först. Han såg överraskad ut, men var tyst och studerade istället mamma för att se hennes reaktion. Pappa gillar ju överraskningar så det kändes typiskt honom! :) Mamma fick sedan upp sitt paket och hennes reaktion var att hon tog av sig glasögonen och begravde ansiktet i händerna och storgrät. Jag visste att hon skulle gråta, det var givet, men hon fick verkligen inte ur sig ett ord till att börja med. Mormor var sist ut att få upp paketet och det verkade som att hon inte riktigt lagt märke till uppståndelsen kring henne. Men hon höll upp koppen och läste högt: ”Jag ska bli gammelmormor. Igen.” Jag tror att det tog en liten stund för det att sjunka in, men sedan förstod hon och grattade!

Alla kramade om mig och vi översvallades av gratulationer från alla håll när det gått upp för dem vad detta faktiskt innebar. Mamma sa gång på gång hur otroligt lycklig hon var och sedan började frågorna. Runt en halvtimme in i lunchen hade det börjat lugna sig och då kom plötsligt en rolig reaktion från pappa. Han liksom fnissade till lite för sig själv och när jag frågade honom vad de va så sa han: ”Heh, lille pyret.... I magen!” Det var som att det först då gick upp för honom på riktigt. :) Efter lunchen när det var dags för kaffe så sa mormor bestämt: ”Jag ska inte dricka ur den här koppen förrän barnen är fött!”. Så nu står koppen hemma hos mormor uppe på spritskåpet och bara väntar på att få användas... :)

6 kommentarer:

  1. Jag hade såååå gärna velat vara där... Hade nog tagit grin-rekord tillsammans med mamma!
    Men - var är min moster-mugg..? ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, du är den andra personen som efterlyser mostermuggen... Jag får väl hitta på något typ av mostercertifikat till er så att ni håller er på mattan, haha. :D

    SvaraRadera
  3. Äntligen nya inlägg! Jag har väntat otåligt men tänkte att jag inte skulle tjata! Så roligt att vara med när ni berättade för päronen! Har mamma fått tillåtelse att berätta för hela världen nu? ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha, nej mamma får ju vänta lite till... Hon är rolig hon, ville lägga ut på facebook på en gång. :)

    SvaraRadera
  5. Hej alla, Jag heter Aisha Sadat och jag är här ute för att vittna om de goda verk som BABA NOSA UGO från Karnataka Temple har gjort, eftersom min lycka återställs, jag har varit gift i cirka 11 år nu, det kom till en punkt när min man började att agera konstigt och sedan lämnade han mig och våra två barn för en annan kvinna i över 6 månader, jag visste aldrig att han hade ett förhållande med en annan kvinna, den här kvinnan vill ta min lycka och allt som jag har jobbat för, kändes som slut allt. När jag letade efter en lösning kom jag över flera vittnesmål om Spellcaster på internet.
    Vissa vittnade om att han tog tillbaka sin ex-älskare, vissa vittnade om att han löser alla slags andliga problem, örtmedicin för sjukdom som fybroid, astma, könssjukdomar, njursjukdom, diabetes, erektil dysfunktion, vinnande lotteri. Jag trodde aldrig på spellcaster men jag hade inget alternativ eftersom jag letade efter lösning överallt, så jag fick e-postmeddelandet till BABA NOSA UGO från vittnesmålen online och beslutade att prova honom.
    Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom, han berättade för mig vad jag behövde göra och jag gjorde precis som han instruerade, förberedde något för mig att använda, han gjorde nästan allt själv, jag tvivlade faktiskt på när han sa till mig att Jag kan förvänta mig en god nyhet, det var mindre än 14 dagar då min man ringde mig efter så lång tid. Han kom tillbaka om ursäkt och bad om förlåtelse, det hela var som en dröm, jag förlåtit honom och nu är vi ännu gladare än någonsin tidigare.
    Jag vill säga ett stort tack till BABA NOSA UGO för hans vänliga hjälp, jag har aldrig förväntat mig ett så stort andligt arbete och jag kommer inte att sluta dela hans vittnesbörd. Om du har något andligt problem och du letar efter en riktig och äkta Spellcaster, kontakta BABA NOSA UGO så blir du glad att du gjorde det.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com / nosaugotemple@net-c.com

    WhatsApp: +37258031247

    Viber: +2347066853060

    https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka

    SvaraRadera