tisdag 24 september 2013

Babysim x2, mammahäng och afrikansk babydans!

Ja, rubriken avslöjar vad vi har haft för oss de senaste dagarna! I lördags var det babysim i vanlig ordning. Dock hade vi en vikarie som lärde oss en massa nya moves så vi blev alldeles snurriga. ;) På söndagen var vi på babysim i Älvsjö, då vi tidigare missat ett tillfälle pga namngivningen så fick vi möjlighet att ta igen det. Pga missförstånd blev vi tyvärr utan instruktör, men det gör oss inget egentligen, för nu kommer vi nämligen att kunna gå en gång till! Så söndagen var egentligen bara bonus. Och vilken bonus det var! Lokalerna i Älvsjö var rena paradiset om man jämför med där vi går i vanliga fall (Astrid Lindgrens barnsjukhus). Vår vanliga pool är det inge fel på, men omklädningsrummen är väldigt trånga och det finns bara 2 duschar. Det leder till kö, speciellt i damernas omklädningsrum där de flesta bebisar ska duschas också. I Älvsjö tror jag att det var runt 10 duschar (!), det fanns barnstolar, skötbäddar och "bumbosar" överallt för barnen och det fanns tom speciella handfat där man kunde bada bebisen. Och skåp där man kunde stoppa in sina grejer i! Rena rama lyxen! Ska vi gå någon simskola i framtiden bokar vi nog hellre denna även om vi har gångavstånd till den vi har idag...

I måndags hängde vi hemma hos Hanna i mammagruppen större delen av dagen. Och idag var större delen av mammagruppen iväg på något så exotiskt som afrikansk babydans! Det anordnas i regi av Solnas bibliotek och det var första gången för oss allihopa. Jag hade förväntat mig 50 minuter mysigt gung till lite trummor, men det var ett riktigt workoutpass! Speciellt för oss mammor med lite tyngre barn... Vi fick använda dem som hantlar nästan och att säga att jag blev riktigt svettig är något av en underdrift. Men det var riktigt roligt! Nästa gång (om det blir fler vilket jag hoppas) så ska jag nog tänka till lite noggrannare angående klädval... Efter dansen unnade vi oss lite fika och sen blev det promenad hem. Förutom ovan så har vi promenerat mycket, storhandlat, rensat garderober mm under de senaste dagarna. Jag har även testat att göra en sötpotatispuré till Lillyfisan, något hon verkade uppskatta mycket! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar