onsdag 18 september 2013

Sämst på att blogga just nu

Ja, nu ligger bloggandet verkligen nere, jag måste skärpa mig om det ska finnas något att läsa om i framtiden för oss och Lilly! :) Det händer så otroligt mycket just nu, varje dag är vi på utflykter, lunchdejter, playdates, öppna förskolan, babysim, middagar, promenader mm. Jag som nästan trodde att man skulle känna sig lite isolerad när man var mammaledig, men det är snarare motsatsen, vi har ett otroligt rikt socialt liv just nu. :) Jag märker ju att Lilly mår bra av att få träffa andra och att vi gör saker hela tiden och speciellt nu under sommaren har det förstås varit väldigt lätt att träffa nya människor och hitta på saker tillsammans, trots ett gäng barnvagnar, kan tänka mig att det blir svårare vintertid!

Fredagen den 13/9 kraschade min kära dator och dagen därpå min mobil! Det är precis sådana utgifter man inte vill behöva punga ut med som föräldraledig känner jag, men inte mycket jag kunde göra. Mobilen är dock bara 1 månad gammal så den kunde jag lämna in där jag köpte den. Han i butiken var så gullig att han kopierade över alla foton och filmer till ett usb som jag kunde ta med mig hem utifall att de blir tvungna att nollställa den, så nu går jag åtminstone inte miste om några foton på Lilly från mobilen! Och datorns hårddisk gick också den att rädda, så inga foton har försvunnit, det är ju faktiskt det viktigaste! Jag brukar säkerhetskopiera över foton till en extern hårddisk med jämna mellanrum, men nu ska vi nog ordna något effektivare back-up system så att vi inte riskerar att förlora något som inte går att ersätta.

Vi har ju också haft namngivning för Lilly, en otroligt lyckad dag - det ska jag skriva om i ett separat inlägg. Det händer ju dessutom massvis i Lillys utveckling, hon har ju blivit hela 5 månader nu och hon börjar alltmer kännas som ett "barn" med personlighet och känslor. Underbar är hon och senast i morse tittade jag in i hennes ögon och grät av tacksamhet, hon är så fantastisk på alla sätt och vis!! ♥

Lilly till vänster med grannen Elsa. Noahs fot gästspelar också. :)

2 kommentarer:

  1. Vilken urfin klänning? Lilly har. Lite retro feeling över den :-)
    Man får ju ta det lugnt på mammaledigheten också ;-) men absolut hellre för mycket än för lite roliga saker att hitta på :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, visst är den fin klänningen? En klar favorit i garderoben! Vi fick den specialuppsydd av en duktig tjej.

      Ja, igår var vi faktiskt hemma första dagen på länge. Och det var skönt att faktiskt få komma ikapp lite med allt... Inte minst med att lära sig ny dator med nytt operativsystem och ny photoshop. Tog mig ett antal timmar att komma igång med redigerandet av foton. ;)

      Radera