måndag 5 maj 2014

Det händer så mycket!

Det finns så mycket jag vill skriva, men tid och motivation till att sitta framför datorn är lika med noll nuförtiden. Här hemma händer det massvis! På självaste Valborg (och hennes mormors födelsedag) tog Lilly två steg alldeles själv! Hon har vid ett par tillfällen tidigare tagit enstaka steg, men det känns som att det inte riktigt "gills". Men Valborg tog hon som sagt två steg på raken. Igår kom hon upp i hela 8 steg när hon gick mellan mig och Fredrik! Så duktig, mammas hjärta! Hon blir alldeles lycklig när hon tar de där stegen, hon skrattar och begraver ansiktet i min axel när hon kommer fram. ♥

Hon är så duktig på så mycket nu! Hon förstår på ett helt annat sätt. Jag kan be henne hämta saker och hon gör det. Hon älskar att ge en saker, man säger tack och ger tillbaka. Hon vill gärna mata oss när hon äter. Och när jag ska stoppa in tvätt i tvättmaskinen vill hon gärna vara med, det är nämligen hon som stänger tvättmedelsfacket när jag hällt i tvättmedlet. Ibland innan. ;)

Hela köket är fullt av barnspärrar nu för den här fröken älskar verkligen att öppna och stänga skåp och lådor och plocka ut samtliga grejer och ibland stoppa in andra. Hon får göra det på en hel del skåp och lådor men i köket har vi både tunga, sköra och vassa saker så där blir vi tvungna att begränsa hennes valmöjligheter.

Nu är det en liten tjej som brytit sig in i tv-bänken så jag ska avbryta det innan hon har ut all utrustning där. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar