fredag 23 maj 2014

Underbara vardag!

Jag älskar verkligen att vara mammaledig! Det är helt underbart att få umgås med det käraste man har, dygnet runt! Att få följa hennes utveckling, hjälpa henne lära sig nya saker, leka, mata, kittlas, skratta, trösta, se henne interagera med andra och upptäcka nya saker! Ja, till och med blöjbytena är härliga, det är ju ännu mer tid att få umgås med henne, se till att hon mår bra & blåsa på magen och kittla på låren. Jag har ju börjat inse att den här tiden går mot sitt slut och det känns inte alls bra. Jag älskar friheten att kunna planera och göra vad vi vill även om man såklart blir bunden till vissa typer av aktiviteter samt att ibland kan det tom vara svårt att klämma in en dusch eller en bit mat, men det hör liksom till.

Denna tiden på året är ju helt magisk och det är så härligt att kunna vara ute och leka istället för att sitta inne på ett kontor hela dagarna. Jag älskar mitt jobb också, men det här livet går inte att slå. Önskar att jag hade mycket mer tid, men jag lever fortfarande mestadels i nuet och njuter och försöker att inte tänka alltför mycket på framtiden. Just nu ligger Lilly i vagnen i skuggan på balkongen och jag ligger i solstolen. Tror jag ska stänga ögonlocken en stund och få lite vila så här efter lunchen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar