tisdag 7 augusti 2012

Rhodos

Nu har vi varit på Rhodos sedan natten till måndagen. När vi checkade in fick vi beskedet att det rum vi hade bokat (deluxe med havsutsikt) var fullbokat och att de därför hade uppgraderat oss till en svit med havsutsikt samt privat pool!! Värsta lottovinsten ju (sånt händer ju aldrig mig annars!!). Det första vi gjorde när vi kom till rummet var att byta om till badkläder och ta ett dopp i vår fantastiska pool, fast det var mitt i natten. :) Det var fantastiskt skönt efter en något obekväm (läs trång) flygresa!

På vägen hit köpte vi en del mamma/pappa/föräldertidningar att läsa här. De böcker vi köpt hittills fick också hänga med på resan. Hittills har vi latat oss som bara den, vi har bara njutit av den fantastiska sviten, området här runtomkring, solat, läst, slappat och ätit god mat (room servicen har utnyttjats flera ggr :)). Jag mår relativt bra just nu, men märker av lätt illamående, mättnadskänsla samt ett mycket känsligare luktsinne. Jag gjorde misstaget på frukosten att öppna på locket till bingen med "vita bönor i tomatsås" och lukta, herregud - jag höll på att kräkas på plats! Jag kunde nästan inte äta någonting resten av frukosten, det luktade fruktansvärt tyckte jag. Det vänder sig också i magen när jag ser saker som är för fettiga, för söta eller helt enkelt bara för mättande. Fredrik tog chokladpuffar i sin youghurt på morgonen, av någon anledning så framkallade det starka illamåendevibbar hos mig.

Precis innan resan när jag stod i duschen och rakade benen råkade jag ut för en liten rakningsolycka. Typ 2 cm skinn rakade jag av på vänstra benet, långt ner nästan vid foten. Det gjorde så fruktansvärt ont och gör det fortfarande! TIllsammans med en finne i näsan (stor jäkel!) har de lyckats irritera mig mest hittills.

Då vi fortfarande inte är helt insatta i vilka ostar m.m. som går bra att äta och inte så är det ibland lite lurigt att välja mat. Osten Regato - någon som vet om den är pastöriserad eller ej? Som tur är så har vi internet här (dock något instabil uppkoppling), så det mesta kan vi kolla upp rätt omgående. Hittills ingen mat jag kännt mig ledsen för att tvingas motstå, däremot blev jag mer än sugen på att åka vattenskoter när jag såg dem åka förbi här utanför sviten... Även om jag säkert skulle kunna göra det ändå så vågar jag inte. Jag vill absolut inte riskera något, speciellt inte för att få uppleva ett kortvarigt nöje. Nej, vi håller oss till poolen här istället och det är fantastiskt skönt att bara få koppla av lite och få vara ensam med bara Fredrik!

Det är min födelsedag idag så ikväll ska vi nog åka till en lite tjusigare restaurang och njuta av lite grekisk mat. Det ska bli mysigt att få fira vi 3 för första gången! Vet att jag inte ska tänka så riktigt än, men det är svårt när man har varit sugen så himla länge! Och när man läser om vad som händer i utvecklingen hela tiden. Nu är jag i vecka 6 och enligt det jag läst så har barnet nu ett hjärta som slår för egen kraft, hjärnan, armar, ben, käke & mun börjar växa fram nu och i slutet av veckan börjar blodomloppet att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar