torsdag 4 juli 2013

En "onormal" dag

Tänk att det slår nästan aldrig fel, precis när jag skrivit inlägget om en "normal" dag som föräldraledig inträffar förstås en väldigt onormal dag. Igår hände något i Lillys utveckling för hon betedde sig inte alls som hon brukar. Hon var grinig nästan hela dagen och skippade helt eftermiddagsluren. På kvällen var hon rentav otröstlig, hon var förstås övertrött stackaren. Men det är så oerhört jobbigt när inget man försöker hjälper!

Vi gjorde allt och lite till och till slut - efter ett varmt bad tillsammans med mig och en sista amning - så slocknar hon i min famn av ren utmattning. Då var kl runt 19 och hon sov ända fram till kl 7 på morgonen! Så länge har hon aldrig sovit! Jag vaknade många gånger under natten av oro och tittade till henne. Och mina bröst... Herregud vad det spände i dem! De var hårda som meloner och det läckte massvis från dem. Snacka om att jag var lättad när hon vaknade och hon kunde amma bort lite av det onda! :)

Tänk att denna lilla ljuvliga tjej kan vända upp & ner på hela ens tillvaro! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar