onsdag 16 oktober 2013

¡Hola Marbella!

Jag skrev ett inlägg i måndags som jag inte kunnat publicera pga dåligt nät. Nu när det funkar bättre passar jag på:

"Hola! Här kommer lite varma hälsningar från södra Spanien! Här har vi haft lite drygt 25 grader och sol hela dagen. Vi kom fram till vår destination Marbella sent igår kväll efter en lite drygt 4 timmars flygresa. Lillys allra första flygresa och utomlandsvistelse! Åtminstone utanför magen. ;) Det var/är en annorlunda upplevelse att resa med barn. Det är ju liksom bara en enda sak som är viktig då; att hon ska få en bra upplevelse och vara glad. Fredrik fick ansvara för allt annat; bagage, pass, biljetter, vart vi skulle gå osv. Han hade en tuff uppgift. ;) Det hade ju visserligen jag också.

Vi fick checka in specialbagage för första gången, en resebarnvagn och babyskyddet till bilen. Utöver dem checkade vi in 3 bagage (det största tillhörde givetvis Lilly) och sedan hade vi 2 handbagage och min handväska. Tur att det finns bagagevagnar på flygplatserna. :) Och tur hade vi som hade Fredriks mamma med oss som också kunde hjälpa till.

När det började närma sig boarding lämnade vi ifrån oss flygplatsens lånevagn (tydligen finns det sådana) och satte Lilly i bärselen. Hon började bli riktigt trött så jag gick lite fram & tillbaka och sjöng lugnande låtar. På bara någon minut slocknade hon i selen, med huvudet mot mig. Det var längesedan hon gjorde det senast, hon måste ha varit helt slut. Väl på planet var vi tyvärr tvungna att väcka henne då hon behövde sitta i mitt knä med ansiktet framåt, fastspänd i ett bälte som fästes på mitt bälte. Synd, men självklart är ju säkerheten viktigast.

När planets motorer började öka i ljudnivå satte vi på Lilly hennes hörselskydd och det gick riktigt bra. Hon verkade besväras lite stundtals och det berodde säkert på trycket mot öronen, men det var hanterbart och hon verkade inte ha ont eller så, hon gnällde bara lite. Efter en amning somnade hon sött i min famn och där sov hon riktigt bra i lite drygt 1 timme. Och hon hade säkert fortsatt sova gott om inte piloten hade börjat snacka i högtalarna i en trumhinnesprängande ljudnivå!!!! Stackars Lilly vaknade med ett ryck och hade världens panik i ögonen och började därefter gallskrika! Fy f-n vad förbannad jag var i den stunden, hon var helt skräckslagen alldeles i onödan. Det krävdes mycket tröst & kärlek och även hörselskydd för att få henne att lugna sig...

I övrigt gick flygresan väldigt bra. Det var flera andra bebisar i samma ålder på planet. Vi möttes av barnglada människor överallt som ville busa & prata med Lilly, vilket hon uppskattade, hon älskar ju uppmärksamhet vår lilla tösa. Väl framme somnade hon utmattad i hyrbilen på väg till lägenheten."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar