torsdag 24 oktober 2013

Måndagens inlägg :)

Hola! Nu har vi varit här i Marbella i lite över en vecka. Första dagen inhandlade vi bland annat skötbädd, resesäng, madrass mm till Lillystrumpan. Så nu är vi i princip fullt utrustade för henne här, åtminstone med nödvändigheterna. Resterande dagar har vi bland annat solat, vilat, promenerat & shoppat både i köpcentrum och på en lokal marknad. Vi har börjat lära känna området runt omkring och vi hittar nu till strandpromenader, mataffärer, restauranger och lekplatser i närheten. Fredrik har badat i poolen här, men jag & Lilly får vänta till sommaren innan det blir dopp, den är nämligen ouppvärmd och även om det är varmt på dagarna så är det kyligt på nätterna vilket innebär att det är riktigt kallt i vattnet.

Natten till lördag hämtade Fredriks mamma ett gäng till hit. Då anlände nämligen Fredriks pappa, farmor, farfar, farbrors tjej och 2 barn. Så nu är vi plötsligt 10 personer här och det är minst sagt livat. Lilly älskar verkligen barnen (Emily 5 och Tilde 3 år). De är roliga även om de bara pratar och kärleken är besvarad, Emily och Tilde tycker att Lilly är väldigt spännande hon med.

Det är fortfarande sol här och mellan 25-29 grader. Det är lite kyligare på kvällarna, men det är rätt skönt tycker jag som gillar att sova svalt. Jag har kämpat mot en förkylning hela resan, den släpper inte riktigt taget. Har haft lite feber och dras med snuva och ont i halsen. Men den stör bara lite, hindrar mig inte från att göra utflykter osv. Jag jobbar lite på brännan men solen tar inte jättemycket och jag får inte så mycket tid över till solstolen. Men vi äter gott, umgås och skrattar mycket! Vi njuter av livet här helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar