onsdag 22 maj 2013

Föräldragruppen

I slutet på förra veckan var jag och Lilly på första föräldragruppsträffen som anordnas via BVC. Då träffade vi 8 andra mammor och deras barn. Det var verkligen kul att träffa så många mammor och bebisar i samma rum på en gång, speciellt med tanke på att bebisar inte riktigt har det sociala filter som vi vuxna har... Det inte bara knorrades, skreks och ammades samtidigt utan vi fick även höra högljudda rapar och pruttar från flera håll, något jag roades mycket av. :) Det var fascinerade att höra att alla bebisarna låter så olika, jag trodde i min lilla värld att de flesta lät på ett ungefär som Lilly. ;)

BVC-sköterskan gav oss en del information om de kommande träffarna då vi ska diskutera olika ämnen och även göra studiebesök på Öppna Förskolan. Efter en timme lämnade hon oss men de flesta av oss satt faktiskt kvar ytterligare 1 ½ timme och pratade - vilket känns väldigt lovande inför framtida träffar!

Vi fick även i uppdrag att bestämma en fast dag och tid varje vecka då vi ska träffas för att ta en barnvagnspromenad. Det blev tisdagar kl 14, så nu i tisdags hade vi vår första träff utan BVC. Vi träffades vid pendeln och gick sedan en promenad i Hagaparken som avslutades med en fika i Fjärilshuset. En mycket trevlig tillställning som tog cirka 2 timmar och alla mammorna var faktiskt med, kul! En av mammorna är dessutom med i "marsmammorna" (gruppen jag tidigare nämnt som jag är med i på Facebook).

Jag fotade inte så mycket från promenaden, men ett par foton på ett av barnen blev det i alla fall. Här är lille "Ronald" och Lilly.

Lilly & Ronald

Sötnosen Ronald

Ronald

Lilly ser nöjd ut

Lilly ♥

2 kommentarer:

  1. Roligt med mammagrupp och att ni börjat träffas så tidigt :) vad fin hon är och vilken supersöt mössa. Ja, hon ser väldigt nöjd ut, mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mammagruppen känns verkligen lovande! Älskar den där mössan, jag med! Fick den från en annan Linda vars lilla dotter hade växt ur den - lucky us! :)

      Radera