tisdag 21 maj 2013

Tiden springer iväg!

Det är knappt om tid för bloggandet numera! Det händer så mycket, vi har haft mycket besök och vi har gjort en hel del utflykter, men jag hinner inte riktigt skriva om allt! Igår hade vi en sådan dag då jag knappt hann med att äta lunch och då var vi ändå inte iväg eller hade något besök. Vissa dagar är Lilly väldigt uppmärksamhetskrävande och gårdagen var en sådan då hon enbart sov i ca 5 minuter vid 2 olika tillfällen. Idag har det då varit desto bättre då hon har sovit ett par pass så att jag har hunnit med att fixa lite hemma och vara ute på en riktigt lång promenad. :) Men man vet aldrig riktigt hur det blir på förhand!

Sömnen är som tur är något mer inrutad även om hon vissa nätter avviker från sina rutiner. Oftast när jag börjar känna mig lugn och säker, då överraskar hon med en skriknatt mitt i allt. ;) Men som sagt, oftast följer hon sina rutiner som numera innebär generösa 6-7 timmars sömn följt av blöjbyte + amning och sedan ytterligare ett par timmars sömn. Men oavsett om det är en skriknatt med sömnpass på 1-2 timmar eller om jag får sova ut så är det en klar förbättring jämfört med delar av graviditeten då jag ju sov 30-60 minuter åt gången. Jag är ju lite van vid det där med avbruten sömn, så nuläget känns som rena lyxtillvaron. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar