fredag 31 maj 2013

Öppna förskolan

I måndags var jag & Lilly på Öppna Förskolan för första gången. Vi var där tillsammans med föräldragruppen på en informationsträff. Vi fick träffa personalen där och sedan satt vi i en ring medan personalen berättade om verksamheten, vi presenterade oss och sedan sjöng vi ett par låtar. Jag måste verkligen utöka min repertoar av barnsånger, just nu är min kunskap inom området pinsamt begränsad... Jag kan kanske passa på att smyga in en liten önskan om att få några av Barnkammarböckerna i present vid lämpligt tillfälle (dop/namngivningskalas/födelsedag).

De verkade ha en bra verksamhet och den ligger dessutom väldigt nära oss så jag är övertygad om att vi kommer att gå på besök där fler gånger. Än så länge tror jag dock att Lilly är lite i minsta laget för att få ut så mycket av besöken där, det är nog i så fall mer för min skull. Men i framtiden så!

Personalen påminde även om att det är dags att söka förskola snart. Tycker det känns helt absurt att tänka på det än, men visst borde vi börja titta det - man måste söka i god tid.

1 kommentar:

  1. Om du trivs där kommet det bli ditt andra hem :) och tro mig du kommer lära dig de mest roliga och konstiga sånger. Själv får jag privatlektioner på förskolan när det är någon ny sång de sjungit och då vill Oscar att jag ska lära mig också. Sen när jag kan sången säger han stolt på samlingen: mamma kan den nu!

    SvaraRadera