fredag 31 maj 2013

Lilly 7 veckor!

Tänka sig att vår lilla tösabit är hela 7 veckor idag! Snart kommer vi frångå veckor och säga månader istället, det är ju skrämmande!

Nu njuter vi av sommaren varje dag! Lilly blir inte nöjd på dagarna om vi inte gör minst en utflykt så här promeneras det för fullt! Oftast blir det en promenad i Hagaparken eller en ärende/shoppingtur i Solna centrum. Igår var vi till Sickla Köpkvarter och investerade i ett par riktigt bra promenadskor till mig så att vi kan fortsätta promenera utan att jag blir trött i fötterna. :)

Idag promenerade vi och hängde lite i Hagaparken med en mamma från föräldragruppen och när vi var där träffade vi på ytterligare en mamma från gruppen som gjorde oss sällskap en stund. Jättetrevligt! Solen sken hela dagen och vi la ut en filt i gräset och ammade på en parkbänk. Livet är underbart, så här vill jag ha det jämt! :)

Livet har verkligen förändrats sedan Lilly kom till oss. Jag tänkte på det senast idag, jag lever så mycket mer "i nuet" nuförtiden. Innan planerade jag mer, tänkte framåt hela tiden, vad kommer sen. Nu tar vi dagen som den kommer och gör lite vad vi känner för, även om vissa saker fortfarande måste planeras förstås. Men är det inte ett läkarbesök eller dylikt så kan vi oftast planera om det beroende på hur dagen utvecklar sig, vilket humör Lilly är på och hur vädret verkar bli. :)

Pussgurkan! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar