onsdag 21 november 2012

Bolan

För ett par veckor sedan inhandlades detta vackra smycke från Silvermama. Det är en så kallad "gravidbola". Det står så här på deras hemsida angående bolan:

"Utöver att vara ett vackert smycke avger Bola gravidsmycket ett svagt ljud när kvinnan rör sig som barnet i magen kan höra och känna igen från den 20:e graviditetsveckan. Det svaga ljudet från Bolan sägs ha en rogivande effekt för barnet under graviditeten och även efter födelsen. I Sverige kallas ofta ett Bola gravidsmycke för en Mexikansk Bola men det finns även flera andra namn som exempelvis Graviditetssmycke, Änglapingla, Änglaklocka eller Änglasmycke."
Jag tror inte riktigt att smycket har så mycket effekt på hur barnet mår, men jag tycker att det är ett väldigt vackert halsband och en söt tanke. Nu går jag omkring med denna varje dag och tycker själv att jag låter lite som en julgran med pinglan runt halsen när jag går. Jättemysigt med andra ord. :)

Min mage inklusive bolan :)

2 kommentarer:

  1. vilket fint smycke, har aldrig hör talas om ett graviditets smycke..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint! Jag är så glad över den, har på mig den hela tiden! Väl investerade pengar med andra ord. :)

      Radera