fredag 9 november 2012

Inte den bästa veckan i mannaminne

För två dagar sedan deklarerade jag att mina IC-problem var lugna och då fick jag givetvis en IC-attack igen i natt... Jag var ute med några tjejer igår och vi hade supertrevligt. Jag drack givetvis ingen alkohol men inte heller någon vätskedrivande coca cola eller dylikt utan jag höll mig till vatten efter att jag inlett med en alkoholfri drink. Jag tog det lugnt, gick på toa ofta och tog mig hem snabbt med buss. Jag var ju duktig! Visst var jag ju tröttare än vanligt när det var dags att sova, jag kom ju ändå hem sent. Det var väl min enda "synd". Vid klockan 3 i natt slog IC-attacken till. Som tur är var Fredrik snabbt uppe och räddade mig från ett mycket värre öde, hur skulle jag klara mig utan honom? Min riddare! Men idag är blåsan känslig, nu blir det till att vara ännu mer försiktig igen.

Igår fick jag besked att det är foglossning jag har så ont av, främst på jobbet. Det gör mest ont när jag sitter och om jag suttit en stund utan att resa på mig. Jag blir stel i bäckenet och så smärtar det rejält där och i ryggen när jag reser på mig. Det är vanligt, men vissa får det inte förrän senare i graviditeten, andra känner inte av det alls. Sedan finns det dem som drabbas väldigt hårt av det och blir sjukskrivna, får gå med kryckor eller sitta i rullstol. Återstår att se hur min kropp klarar av foglossningen!

Det har varit en liten konstig vecka detta. I onsdags fick vi ett varsel på jobbet. En tiondel av alla anställda på jobbet ska få gå, HR som jag arbetar inom är berörda av varslet och vi kommer att drabbas hårt. Mitt jobb är i riskzonen och det är först i mars jag får reda på om jag kommer att få vara kvar eller inte. Precis i samband med att jag går på föräldraledighet då i princip... Det har varit en väldigt låg stämning på jobbet sedan beskedet, såklart. Det känns så overkligt att man själv riskerar att drabbas och folk man känner och bryr sig om definitivt kommer att ryka.

Ja, detta va väl inget roligt inlägg! Men ska man se på det positiva (vilket man såklart ska!) så är det ju fredag! Jag är gravid och har världens underbaraste sambo! Jag hade supertrevligt med tjejerna igår (alltid lika kul!) och nu är det en mindre dag till ultraljudet! På måndag ska vi faktiskt få besök av mormors städerska Marisol som ska se till att vårt hem blir tiptop. :) Mycket positivt med andra ord!

2 kommentarer:

  1. En riktig skitvecka... :-( Men vad skönt att du kan avsluta veckan på ett bra sätt - och att du har så positiv inställning! Du har så otroligt mycket underbart att se fram emot, så det lär väl i slutändan överskugga allt det dystra och smärtsamma i vardagen (trots att det känns olidligt ibland).
    Varma kramar, min lillfia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man verkligen säga! Men man måste ju faktiskt fokusera på det positiva som i dagsläget överväger allt negativt, tänk att jag faktiskt ska bli mamma om inte alltför lång tid! En livslång dröm i princip, allt annat löser sig. :)

      Radera