fredag 2 november 2012

Parkeringsproblem pga magen

Det här bara måste jag dela med mig. Igår parkerade jag i garaget vid jobbet på morgonen och fick tag på en osedvanligt bra parkering. En mittenparkering med tom plats både till höger och vänster, väldigt rymligt alltså. När jag sedan skulle åka iväg var det dock inte tomt i rutorna bredvid längre och bilen till vänster om mig (på den sidan jag som förare ska in alltså) stod riktigt nära. H*n stod fortfarande inom sin ruta, men platserna i garaget är tyvärr väldigt trånga.

Jag försökte i alla fall klämma mig in, men det gick verkligen inte pga min mage! I vanliga fall hade jag kommit in med lite möda & besvär, men nu var det helt omöjligt. Så gravidsmidiga jag fick dra upp kjolen till hakan och gå in via passagerarsätet och klättra över till förarsätet, något som inte var det enklaste kan jag säga! Just då var frustrationen stor, men i efterhand kunde jag skratta åt det.

4 kommentarer:

  1. Låter galet. Synd att inte jag var där, kanske hade kunnat klämma mig in och backa ut bilen åt dig. Hmmm... Eller!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta körkort nu syrran av enbart den anledningen! I need you! ;)

      Radera
  2. ohps,, du får skriva en lapp på rutan, GRAVID lämna plats som jag kommer in med min mage

    SvaraRadera