onsdag 12 december 2012

Fortsatt decembermys!

I helgen hade vi besök av syster Maria som bakade fina pepparkakor och mumsig daim! Pepparkakshuset hade vi stora planer på från start men fick ganska snart inse våra begränsningar i arkitekt/byggsfären och akutbeställa ett färdigt hus som Maria sedan dekorerade så vackert. Jag tog det så lugnt i helgen att jag knappt ens bakade någonting, min uppgift var istället att underhålla Maria under tiden hon bakade. Och det var en bra arbetsfördelning tycker jag, med goda resultat. :) Jag är inte jätteförtjust i att baka, jag tröttnar precis som många barn väldigt snabbt, men jag tycker att det är så mysigt att vara med när någon annan gör det, så det var bara mys hela helgen. :)

Igår kväll var vi i "konsultgänget" hemma hos Lisbeth på en god bit mat och glöggmys. Vi fick smaka glögg gjord på äpplen från deras äppelträd i Skåne (alkoholfri förstås), vilket var supergott! Det var en riktigt mysig kväll och trots att energin var låg i bilköerna på väg dit så kom jag därifrån med massvis av ny härlig energi, det är så härligt att träffa detta gäng underbara tjejer!

I helgen ska det bli rekordförsök i mys tror jag, då syster Cathrine kommer från Skåne på lördag för att vara hos oss över helgen. Lördag kväll blir det systermys i stor skala och på söndagen ska vi hem till mormor för julmys med hela familjen. Jag ser verkligen fram emot detta, ska bli så härligt! Jag har dessutom passat på att ta en långhelg så jag är ledig på fredagen och måndagen, skönt med lite vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar