måndag 31 december 2012

Årskrönika 2012 i korthet


Januari var en händelserik månad 2012:
* Vi köpte lägenheten i Solna
* Jag slutade röka
* Vi började försöka få barn

Och allt samma dag! Den 20 januari 2012 blev en väldigt viktig milstolpe i mitt liv.

* Vi firade även vår 3-årsdag den 4 januari



Februari:
* Vi sålde lägenheten i Skarpnäck
* Vi rensade, packade, städade och fixade med annat praktiskt kring flytten
* Vi hjälpte syster Maria att flytta mitt i snökaos

Mars:
* Vi fortsatte med att fixa inför flytten
* Vi reste till Marrakech, Marocko för att få en välbehövlig paus

April:
* Vi flyttade till Solna mitt i snökaos (dagarna innan och efter var det dock givetvis ingen snö alls)


Maj:
* Tid för njutning äntligen! Nu kunde vi ta det lite lugnare efter konstant arbete med flytten
* Fint väder la grunden för utflykter i nya närområdet
* Som vanligt så här års var det många AW:s och mycket socialt umgänge



Juni:
* I början av juni åkte jag till Amsterdam med vännerna Linda & Magdalena
* Midsommar firades ute på Djurö

Juli:
* Den 30 juli fick vi beskedet att vi lyckats bli gravida!
* Semestertider som inleddes med en resa till Skåne, precis innan beskedet
* Den 4 juli såg vi Madonna i Göteborg och jag fick träffa Fredriks moster och ett antal kusiner för första gången
* Den 7 juli såg vi Pearl Jam på Globen - en helt magisk konsert - bästa någonsin!


Augusti:
* Fortsatta semestertider med resa till Sundsvall, precis efter beskedet om graviditeten
* Vi tog en tripp till varma Rhodos för att koppla av och läsa på om graviditeten
* Vi hade kalas hemma hos oss för familjen för att fira våra födelsedagar
* Den här månaden präglades mycket av känslor kring graviditeten och att hemlighålla det. Jag kommer ihåg att det var jobbigt att inte få prata om det med alla, man vill liksom bara skrika ut det för hela världen!
* Jag började skriva den här bloggen


September:
* Nu började vi berätta för omgivningen, det kändes så skönt att få berätta!
* Den 2:a september berättade vi för mamma, pappa & mormor. En speciell dag för mig som jag alltid kommer att minnas.
* Den 12:e september var vi i Globen och såg Nickelback - bebis första konsert!

Oktober:
* Den 1:a oktober fick vi se Knytet för första gången! Det var en otroligt häftig känsla! Nu blev det plötsligt verkligt!
* Den 29 oktober såg vi Hammarby vs Trelleborg på Söderstadion. Det var Hammarbys sista höstmatch på Söderstadion och bebis allra första Bajenmatch!

November:
* Magen växer, det börjar synas ordentligt!
* Milstolpe - den 22:a november är halva graviditeten avklarad

December:
* Den 29:e december får vi reda på att det är en liten flicka som växer i min mage! <3
* Vi firade jul hemma hos oss med både Fredriks föräldrar och mina för första gången


Det är säkert en massa saker jag inte fått med här som har varit minst lika viktiga i år. Men jag får väl fylla på med dem när jag kommer på dem. Nu är det dags för oss att göra oss iordning för årets nyårsfirande.
Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Vilket år ni har haft... Händelserikt på ett mycket positivt sätt! 2013 kommer att bli ännu bättre ;-) Fina bilder du lagt in - sammanfattar det gångna året mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har verkligen varit ett fantastiskt härligt år! Massvis av roliga saker som har hänt och går allt som vi hoppas så kommer ju 2013 att bli ännu mer fantastiskt! <3

      Radera