onsdag 5 december 2012

Tröttare än tröttast!

Sedan senaste inlägget har det varit fullt upp och jag är verkligen helt slut nu. Min kropp protesterar ganska markant mot de senaste dagarnas aktiviteter så ikväll planeras enbart vila! Men jag har haft några jätteroliga dagar. I fredags kväll kom Maria över och vi hade så mysigt tillsammans, alla 5 (Maria, jag, Fredrik, bebis & Nemi) somnade i 2 soffor relativt tidigt - snacka om att vi var utmattade redan då. ;)

Lördag förmiddag tog Maria fotot på min mage, är den inte gigantiskt stor nu?? Jag har lagt på ett fotofilter förstås, bara för att det var lite roligt, men det syns ju tydligt nu att detta verkligen inte bara är en "tjockmage" utan det är en riktig bebismage!

I lördags beställde vi även barnvagn, äntligen! Det blev en Brio Go 2013 i svart, precis som vi varit inne på nu ett tag. Prislappen hamnade väl över gränsen för 5-siffrigt med diverse tillbehör också givetvis, men det får vara värt det! I vecka 5, dvs början av februari blir det leverans.

I söndags skulle vi bara över till Fredriks föräldrar för att hämta några gamla datorer som Fredrik har kvar där, men det blev i princip det enda vi inte gjorde. Istället var vi med när Fredriks pappa Anders spontanshoppade 2 datorer och 3 sproilans nya tv-apparater (!) när Webhallen hade öppningspriser i sin nya butik i Täby Centrum. En av tv-apparaterna hamnade faktiskt hemma hos oss, en 55 tums Smart Led-tv från Samsung med 3D och röst- och rörelsekontroll. Det blev en väldigt generös tidig julklapp i år! Fredrik blev även tvungen att jobba lite på kvällen vilket resulterade att vi kom hem först vid 23-tiden vilket i mina nuvarande mått mätt lika gärna hade kunnat vara kl 3 på natten, jag var fullkomligt slut och kroppen värkte överallt.

I måndags kväll åkte vi över till Magnus & Jenny på födelsedagsfika. Det var alldeles för trevligt och vi snackade bort ett antal timmar så snabbt att när vi kollade på klockan första gången så var det redan midnatt! Så vi kom i säng vid kl 1, då trodde jag knappt att jag skulle komma upp tisdag morgon vid 6, men det gjorde jag! I går kväll, tisdag så drog jag till Odenplan och mötte upp Nina och vi var ute och åt på restaurang Bankomat. Vi hade verkligen jättetrevligt och jag är så glad att få så mycket tips och råd angående barn från en person med färsk erfarenhet! På väg hem från restaurangen märkte jag att min kropp inte alls var nöjd med de sena kvällarna på senaste, mitt bäcken liksom "låste sig" och jag fick gå med extremt små steg då benen blev otroligt stela och det gjorde väldigt ont. Idag gör det lite mindre ont efter en god natts sömn, men det är fortfarande långt ifrån det normala. Så ikväll blir det som sagt, enbart vila! Dags att lyssna på kroppen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar