fredag 29 mars 2013

Kärlekshyllning till pappa Fredrik

Tänk att vi snart ska bli föräldrar, min finaste älskling Fredrik & jag! Fredrik kommer att bli en fantastisk pappa, det är jag helt övertygad om. Han är så bra med barn och de allra flesta barn älskar honom på en gång (enda undantaget jag kommer på är en väldigt söt glasögonrädd liten flicka som inte var helt förtjust i Fredriks glasögon ;)).

Fredrik är också extremt omtänksam, något jag har fått känna av extra mycket nu under graviditeten. Han har tagit huvudansvaret hemma med diskning, matlagning & städning. Han har helt tagit över rensning av kattlådan då jag inte längre får hjälpa till med det på barnmorskans order. Han ställer upp för mig med allt jag kan tänkas fråga honom om och en hel del jag inte hinner eller ens kommer att tänka på att fråga om.

Förutom att han räddar mig vid varje IC-attack så tar han hand om mig på kvällarna genom att bädda ner mig i soffan och hjälpa mig upp när jag behöver gå på toa. Han hjälper mig att få på mig stödstrumpor och mina skor när vi ska iväg någonstans. Han gör allt utan att klaga det minsta. Istället får jag höra kommentarer som ”det är bra att jag får öva mig på att ta på skor på små fötter”. ♥

På senaste tiden när min blåsa har börjat göra extra ont så tar han även hand om alla ärenden utanför lägenheten. Han handlar mat, köper saker till hemmet vi behöver och hämtar ut paket jag har beställt. Han skjutsar mig när jag behöver åka någonstans och han justerar ratten i bilen när jag vill köra (för att jag ska kunna köra numera så måste ratten vara så långt bak som det bara går för annars har jag ratten i magen. Spaken för att justera ratten sitter under ratten - hur smart är det - jag når inte den längre då magen tar emot).

Förutom att han är så hjälpsam med allt praktiskt så är han också fantastisk på att få mig att må bra. Han lindrar min smärta genom att distrahera mig eller genom värme i form av en kopp varm choklad eller kroppskontakt. Han hjälper mig till badrummet när jag har så ont att jag inte kan gå upprätt. Jag är så lycklig att Fredrik finns i mitt liv och att vi får göra den här resan tillsammans.  ♥















2 kommentarer:

  1. Skönt att du har en sån klippa när det är som det är. Låter som att han kommer bli en superbra pappa! Alla borde ha en Fredrik tycker jag! ;) Min är oxå rätt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något speciellt med "Fredrikarna", eller hur? :) Jag är glad att vi hittat varsin!

      Radera