måndag 18 mars 2013

Mysig helg!

I fredags kväll kom syster Maria över. Vi lyxade till det med en köttbit, chilibea, klyftisar, vitlöksfrästa morötter och broccoli samt en grönsallad. Det var en härlig avslutning på den sista arbetsveckan på ett tag. Det blev lite kortspel efter maten och sedan slocknade jag & Maria som vanligt i varsin soffa. ;)

På lördagen åkte Maria iväg på dagen men kom sedan tillbaka på kvällen igen. Det är så mysigt att ha henne hos oss! Det är inte bara jag som kan vara mig själv helt och hållet i hennes sällskap, även Fredrik är så bekväm med min syster att han kan vara helt avslappnad när hon är hos oss. Dessutom så är hon så hjälpsam, när jag kom ut på lördagsmorgonen hade hon plockat ur diskmaskinen och kokat kaffe till Fredrik.

På söndagen fick vi sedan ett kort besök av mormor som varit snäll och sytt ett fodral till en babysitter som vi har fått från min kompis Nina. Bild kommer på den i ett senare inlägg. Senare på eftermiddagen kom Fredriks föräldrar över för en filmkväll. De hade dessutom med sig mat i form av en kycklinglasagne och en god sallad med sparris, tomater och jordgubbar. En perfekt och väldigt skönt helg med andra ord!

Det enda som tyvärr inte var så perfekt var att jag fick en riktigt jobbig IC-attack på söndagsmorgonen. Jag vaknade inte i tid på natten utan råkade sova i hela 3 timmar på raken. När jag vaknade hade jag fruktansvärda smärtor i blåsan och det var nästintill omöjligt för mig att ta mig upp ur sängen. Med Fredriks hjälp tog jag mig slutligen upp, men det tog säkert en halvtimme för mig. Efter sammanlagt 1 timmes svettningar, skrik och smärta så lyckades vi slutligen lösa problemet. Men efter det har jag haft väldigt mycket problem, det blev nog tyvärr ett ganska stort sår i blåsan. Så i natt ställde jag klockan så att jag gick upp 1 gång i timmen för att gå på toa och idag har jag varit väldigt stilla. Det känns något bättre men det kommer nog ta ytterligare några dagars vila och försiktighet innan jag börjar komma tillbaka till hur det var innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar