lördag 30 mars 2013

Jobbig natt

12 dagar kvar. Usch, har haft en tuff natt i natt. Som vanligt nuförtiden så ställde jag klockan på 1 gång i timmen så att jag kommer upp och går på toa i tid för att undvika en IC-attack. Vid kl 4 hade jag ont, som vanligt. Jag gick på toa, reste mig för att gå tillbaka men insåg att jag fortfarande hade alldeles för ont. Efter många försök gav jag slutligen upp efter 2 timmars pina och gick och la mig trots att det inte kändes som att jag var färdig. De här såren som har uppstått i min blåsa nu gör att jag aldrig riktigt känner mig färdig, det gör för ont hela tiden. 

Jag får försöka tänka att det inte är lång tid kvar nu! Men samtidigt oroar jag mig lite för hur värkarna kommer att påverka blåsan. Sammandragningarna jag har nu skapar nya sår i blåsan - vad kommer inte värkarna att göra då? Jag vill ju gärna kunna gå och stå efter förlossningen så att jag kan ta hand om bebis såklart. Det blir nog ett samtal till bm nästa vecka för att lufta min oro lite. Nu ska jag passa på att vila mig i soffan, jag är så trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar