måndag 1 april 2013

Annandag påsk - mormors födelsedag

Maria direktrapporterar från mormors kalas. Stort grattis på födelsedagen,
älskade mormor! ♥♥
Idag är det 10 dagar kvar till bf! Vi har precis gått in i april månad, den månad som bebis kommer att anlända! Det är sista påskdagen tillika min mormors födelsedag. Jag har sett fram emot länge att gå på mormors födelsedagskalas och träffa släkten, men tyvärr klarar jag inte av det så som jag mår för närvarande. :(

Mina dagar tillbringas helt i soffan nuförtiden, med kortare besök till toaletten. Jag klarar inte ens av att sitta på köksstolen under mer än några få minuter åt gången. Det är riktigt trist! Och för att inte tala om hur jobbigt det är med smärtan! Jag sover i omgångar, 1 timme sömn, en halvtimme på toan. Så jag är väldigt trött hela tiden.

Tur i oturen är att jag har kunnat tillbringa tid med att gå igenom deklarationen. Förra året sålde jag ju en bostad som jag gjort en del förbättringsarbeten på, nu är ju ett perfekt tillfälle att gå igenom alla fakturor på - när jag kan sitta i soffan och inte göra mycket annat.

Även om jag fortfarande inte alls känner mig redo för en förlossning börjar jag bli redigt trött på att ha så ont och inte kunna göra någonting. Jag är inte van att behöva hjälp med precis allt och bara sitta i en soffa hela dagarna och inte orka/kunna göra något. Önskar att detta jobbiga bara kunde gå över, men jag vet ju att även om jag skulle "ploppa ut" bebis nu så kommer inte smärtan att upphöra för det då anledningen till att jag har ont är för att jag har öppna sår i blåsan, det tar ju tid för dem att läka. Ser fram emot den dagen när jag får min kropp tillbaka!

Vill avsluta med en födelsedagshälsning till min kära mormor! Hoppas att du får en underbar födelsedag och en jättekul födelsedagsfest!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar