tisdag 16 april 2013

Rapport från BB dag 4

Idag har vi fått träffa barnläkaren. Han klämde, kände & tryckte på lillskruttan och han verkade mycket nöjd. Det enda som inte var helt bra var det att hennes hudfärg blivit gulare vilket kan behöva åtgärdas om det blir värre.
För säkerhets skull har de tagit ett blodprov som vi ska få svar på idag, efter det får vi även besked om vi får åka hem i eftermiddag eller imorgon/senare. Livet här på BB är rätt enkelt, jag är en amningsmaskin numera som har en enda uppgift. När jag fullgjort min uppgift för stunden finns det ibland tid för mat, toabesök och vid lite extra festliga tillfällen - en dusch. ;-)
I natt "rann" mjölken till på riktigt så nu kommer Skruttan att börja bli mättare på det hon får i sig från mig så sakteliga kommer det nog finnas tid över för annat också. Men tills dess passar jag på att njuta ordentligt av just det här stadiet också, jag känner mig verkligen behövd/uppskattad här och det är så fantastiskt mysigt att amma och få henne att somna nöjt på bröstet. :-)
Lägger in en bild på Skruttan som är tagen alldeles nyss och ett foto på gårdagens ouppätna lunch. Det blev inte mer än frukost och ett par tuggor mat till lunch på hela dagen igår. Magen sa stopp då den inte är så van vid fast föda än. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar