söndag 7 april 2013

4 dagar kvar

Ytterligare ett foto från vecka 37, dvs för 3 veckor sedan.
 Nedräkningen fortsätter, 4 dagar kvar till bf nu. Jag tycker egentligen att idag hade varit en bra dag för bebis ankomst. Både jag och Fredrik fyller nämligen år den 7:e (jag i augusti och Fredrik i juli). Det hade ju varit smutt om bebis fyllde den 7:e också. Men det kommer nog ingen tjej idag om hon inte plötsligt får väldigt bråttom.

Jag har mått väldigt illa idag, vet inte vad det beror på riktigt. Hoppas att det går över snart. I övrigt känns det mesta rätt tungt. Benen är tunga, magen är tung, hehe. Och blåsan är elak - inte mycket nytt på den fronten med andra ord.

Men det är rätt häftigt när man börjar tänka tillbaka, det känns på sätt och vis som att det var väldigt längesedan jag gjorde det där graviditetstestet som visade sig vara positivt. Samtidigt som det känns som att det var alldeles nyss. Den glädjen jag kände då var obeskrivbar! Samtidigt var jag så rädd att "ta ut något i förskott" för mycket kunde ju hända längs vägen. Nu känns det ju som att det faktiskt kommer att klämmas ut en välmående liten unge här inom kort! Tänk att vi tagit oss hit helskinnade!

Längtar oerhört efter att få hålla lilla flickan i mina armar för första gången! Tänk att man kan älska någon så mycket redan, trots att man inte träffat personen. Du får gärna komma nu, älskade lilla Knytet! 

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har följt din blogg ett tag och vill bara säga att jag tycker att du verkar så otroligt stark, och positiv, trots den där kämpiga blåsan. Spännande med bara 4 dagar kvar! (Jag har 16)

    Lycka till!
    / C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för den fina kommentaren och lyckönskningen! Och vad roligt att du har hittat hit, jag trodde att det bara var släktingar och några vänner som hängde här. :) Välkommen! Vad kul och spännande att även du väntar smått! Kanske du får innan mig till och med, vem vet! Stort lycka till med din lille också!

      Kram L

      Radera
  2. Varje gång jag får ett sms tänker jag: nu kanske lilltösen har kommit :) hoppas hoppas hon behagar komma ut snart. Stor kram från Linda junior

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vad söt du är! Jag hoppas också på att hon behagar komma snart. Även om jag fortfarande känner mig oförberedd på en förlossning. ;) Jag har kommit underfund med att jag aldrig kommer att känna mig redo för det, så för min del får det gärna sätta fart snart. Längtar efter att träffa henne!

      Stor kram!

      Radera