onsdag 10 april 2013

1 dag kvar!

1 dag kvar, imorgon är det bf! Undrar om hon har tänkt att komma då. ;) Jag har läst någonstans att det bara är cirka 4,6% av bebisarna som föds på den beräknade dagen. Så sannolikheten att hon väntar ytterligare är ju rätt stor.

Idag är Fredrik borta hela dagen i skolan, precis som igår. Det är bra trist. Jag som är så orörlig gör inte många knop alls och börjar tröttna på TV/böcker och slappa. Tur att jag har min lilla rosa laptop som jag kan surfa på framför TVn i alla fall. Och mobilen så att jag kan prata och kommunicera med omvärlden. Igår tog jag tag i uppgiften att beställa framkallningar av en del foton som ska in i bebisboken framöver. Det kändes skönt.

Knytet rör mycket på sig i magen, jag undrar verkligen när hon har tänkt att komma ut? De senaste dagarna har jag fått sova i soffan, det är helt enkelt för jobbigt och smärtsamt att ta sig upp och ner ur/i sängen. Jag kan bara sova på höger sida då det är på vänster sida av blåsan som såren är lokaliserade. Magen är  så lågt placerad och tung numera att ibland när jag sitter/sover så domnar övre delen av höger lår bort, jag tror att magen stryper tillförseln av blod dit. Det sticker en del där då också, jag tror inte riktigt att kroppen är gjord för att hantera denna stora mage. ;)

Trots stor mage har varken naveln "ploppat ut" eller några bristningar uppstått. Det är ju positivt i alla fall! Jag har hört att det kan vara rätt jobbigt med naveln då kläder kan skava på den. Och bristningar kan ju vara svåra att bli av med, så jag har lite att glädjas åt där! Om de ännu inte uppstått så gissar jag på att de inte kommer att komma. :)

Här är statusen på vadslagningen om när bebis kommer och hur mycket hon väger/hur lång hon är - nu vill jag ha in fler "bidrag":


Linda Junior:
Sön den 14 april kl 06:45
51 cm
3950 g

Blivande moster Maria:
Ons den 17 april kl 18.05
52 cm
4350 gram

Mormor:
Sön den 14 april kl 07:00
51 cm
3700 g

6 kommentarer:

  1. Tina (på jobbet)
    Mån den 15 april kl 20.43
    49 cm
    3840 g

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. En här på jobbet fick nyligen barn på BF dag. Så det går att pricka in den dagen :) kram junior

    SvaraRadera
  3. Lördag den 13 april kl.23.20
    54 cm
    4200 g

    Må bästa kvinna vinna...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Micke vill också vara med... :-)
    Söndag 14 april kl.11.45
    52,5 cm
    4350 g

    Jag reviderar - må bäste man/kvinna vinna!

    SvaraRadera
  5. Det här är ju riktigt spännande...

    SvaraRadera
  6. Ja, det här är en rysare... Men jag är heeeelt övertygad om att jag vinner...

    SvaraRadera