lördag 6 april 2013

5 dagar kvar

Jag för 3 veckor sedan, i vecka 37.
Då var det 5 dagar kvar till bf. Dagarna ser lite likadana ut nuförtiden, förutom när vi har utflykt till barnmorskan eller sjukhuset. Jag har haft tur denna vecka då Fredrik har kunnat sköta sitt pluggande hemifrån, nästa vecka ser det annorlunda ut. Utan hans sällskap hade jag nog blivit smått tokig här hemma. Jag tar det väldigt lugnt, tittar på TV, läser böcker, sover, äter, duschar, sover och går på toa. Försöker att inte sova mer än max 1 timme åt gången för att undvika en IC-attack.

Jag pratar en del i telefon och skriver, smsar, mmsar, whatsappar, facebookar mm. Allt för att få en dos socialt liv. Jag har rätt täta sammandragningar stundtals under dagarna, men inga värkar.

Nästa vecka kommer förhoppningsvis snickaren hit och gör klart vår planerade lösning i badrummet mm. Han har varit lite svår att få tag på stundtals då han, liksom många andra, är väldigt upptagen. Men jag har varit på honom och påmint och tjatat, han har tom kallat mig skämtsamt för "igel". ;) Jag skojade med honom och sa att jag är ju mammaledig så jag har tid att vara på honom. Och tur är väl det annars hade det nog inte blivit av något.

Tidigare den här veckan hade vi även hantverkare här som glasade in vår balkong! Det blev jättebra! Foton får komma senare när vi kan få några bra foton utifrån. Vi får se om det blir några fler magfoton också, för närvarande bor jag i morgonrocken/nattlinnet men något foto borde vi få till innan det är dags tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Fina Linda!! Vilken härlig "kula" men det blir väl skönt när den väl är borta!!? Hoppas det snart blir dags för er att välkomna bäbis till världen!! Kram/Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina! Ja, nu börjar jag verkligen se fram emot att bli av med kulan på magen och få träffa lilla Knytet som gömmer sig där inne! :) Kram!

      Radera
  2. Melody såg bilden på dig och sa: "Åh va fin hon är med sånt där rött hår, men OJ vilken mage". Hon är väldigt fascinerad över bäbismagar och bäbisar just nu. :-)/Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad söt hon är, lilla Melody! ♥

      Radera