tisdag 2 april 2013

Ensiffrigt!

9 dagar kvar, nu är vi nere på ensiffrigt! På "Efter tio" med Malou pratade de i morse om förlossningskomplikationer. En studie påvisar att minst varannan kvinna som föder vaginalt får bestående problem med framfall eller läckage både från ena eller andra hållet. Inte det bästa TV-programmet för mig att titta på kanske. Fredrik försökte få mig att koppla om, men det var svårt att slita blicken. Men sedan ringde Nina och chattade, vilket nog var för det bästa! Jag är redan så uppskrämd inför förlossningen, jag behöver verkligen inte höra mer om alla besvär/komplikationer man kan råka ut för.

Denna morgon har jag också pratat med min BM. Mina problem börjar ju bli ohållbara och även om jag upplever att jag inte får mycket engagemang/respons från hennes sida så kan jag inte sitta tyst längre. Jag måste få uttrycka hur jag känner, sedan om ingen förändring sker så har jag åtminstone sagt vad jag behövde få säga, då kan ingen komma i efterhand och säga att jag borde ha sagt något. BM har nu bokat in mig på en tid imorgon för att ta lite prover och så att vi kan prata.

Fredrik fotade min ena klumpfot igår. Då jag inte riktigt ser min fot i den vinkeln i vanliga fall så blev jag lite chockad, den är ju typ dubbelt så stor mot vad den brukar vara! Inte konstigt att jag är trött i fötterna trots att jag i princip inte använder dem längre. Ingen smickrande bild, men jag måste ändå visa den!

Min fot i vecka 39 - lite lätt svullen! ;)

2 kommentarer:

  1. Men herregud Linda! Din foooot!! Det är ju helt galet! Fattar inte din BM att det är ohållbart när hon ser din fot måste du byta BM.... :-(
    Du måste längta nått oerhört nu tills bäbis kommer ut....!! Tänker på dig!! Kram Tina på jobbet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja visst är den galen?? :) Jag längtar verkligen tills att graviditeten är avklarad nu och vi får träffa tösabiten. Samtidigt så vill jag skjuta på det där med förlossning på obestämd tid... ;)

      Tack för dina tankar, jag tänker på er också! Du får hälsa alla från mig!

      Kram!!

      Radera