måndag 18 mars 2013

Mammaledig!

Idag är min första dag som föräldraledig! I fredags var det alltså min sista arbetsdag på bra länge. Det var en konstig dag som började väldigt stressigt då jag blev kallad till ett möte jag inte hade räknat in i min tidsplanering, min dator vill ej samarbeta efter att jag arbetsdagen innan "migrerat" till ett nytt operativsystem, mitt postfack och posthanteringsinloggning hade försvunnit mm. Efter några svettiga timmar så lugnade det dock ner sig och jag fick möjlighet att börja säga hej då till mina fina kollegor. Det blev ett härligt kramkalas!

Mina underbara chef hade bakat två cheesecakes dagen till ära, de åt vi upp tillsammans under mitt så kallade "välkommen åter"-fika. Min chef betonade att detta var inget hej då-fika utan ett "vi ses snart igen"-fika. En av mina fina kollegor bjöd mig också på lunch, jag blev så rörd över det! Vilka otroligt fina och underbara kollegor jag har, jag kommer att sakna dem massvis! Tur att jag bor så nära nu, jag får åka dit och fika ofta efter att bebis ploppat ut! :)

Smaskig cheesecake!

2 kommentarer:

  1. Gick förbi ditt skrivbord idag och det var så tomt och tyst där... Kram/Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det känns lite sorgligt att höra! Lilla skrivbordet, alldeles ensamt... ;) Du får hälsa alla kollegorna från mig! Kram!

      Radera