söndag 10 februari 2013

Blivande mormor har stickat!

Idag fick vi finbesök av både min mamma, pappa, mormor samt Fredriks mamma och pappa. Lustigt att det sammanföll med den dagen vi hade över vännerna Per & Christina på middag, det känns som att vi har haft gäster precis hela dagen! Jättemysigt! Mamma kom över med otroligt fina gåvor, hon har nämligen kommit igång och stickat efter 30 års uppehåll och det första hon valde att göra var klädesplagg till bebis! Det blev 2 par vantar, ett par sockor, ett par byxor, en mössa samt en kofta. Och de är fantastiskt fina allihopa, jag blev verkligen grymt imponerad samt väldigt rörd! Tårarna trillade direkt när jag lade ögonen på dessa juveler. Titta så fina konstverk min mamma har stickat till bebis:


Vantar

Strumpor

Byxor

Mössa baksida
Mössa framsida

Kofta baksida

Kofta framsida


1 kommentar:

  1. Men GUD vad fina plagg!!!!! Åh, vad roligt att mamma har börjat sticka igen! Jag minns att hon var så begåvad när vi var yngre; stickade, sydde och virkade ofta med fantastiska resultat.
    Linda - mina tårar trillar också... Jag är väldigt rörd och stolt.

    SvaraRadera