tisdag 26 februari 2013

Förvärkar och drömmar

I fredags kväll kom de första känningarna av förvärkar som jag upplevt. Åtminstone tror jag att det är förvärkar då de känns precis som menssmärta, en molande värk i magen och sedan en smärta i ryggen som strålar ner i benen. Värkarna kom tillbaka på lördag kvällen och kombinerades då med ett kraftigt illamående. Men sedan har de hållit sig borta. Enligt det jag har läst så kan dessa värkar komma av och till under hela graviditeten, så inget att oroa sig för. Men det får mig att känna ännu mer att det börjar närma sig med stormsteg... Kanske dags att packa BB-väskan snart. ;)

I natt hade jag fler märkliga drömmar. Jag drömde faktiskt att vattnet gick och att jag åkte in till förlossningen. I Sundsvall. Fråga mig inte vad jag gjorde där. Jag berättade aldrig för Fredrik att jag åkte in för jag ville inte "störa honom i onödan" (han var ute och drack med polarna). Istället fick jag skjuts av en reko kille som stod utanför med sin flakmoppe. När jag kom in till förlossningen fick jag reda på att jag var fullt öppen, men det var ändå inte dags att krysta utan jag skulle komma tillbaka senare. I nästa sekund står jag i full McDonalsutstyrsel bakom kassan och jobbar. Med värkar. Jag har ingen koll på deras utbud, men kön framför kassan är lång så det är bara att sätta igång och jobba. Första kunden beställer en Sushiburgare. Med broccolimilkshake!! Uuuh! Framtida utbud på Donken kanske?

1 kommentar:

  1. Haha, knäppa syrran! Vad ryms in din hjärna, egentligen? Ganska så invecklad dröm det där - förhoppningsvis betyder den ingenting...

    SvaraRadera