lördag 2 februari 2013

Inredning i barnrummet - väggar

Vi har ju börjat fundera lite på det här med inredning till barnrummet. Vi gillar ju ljust/vitt och lite vintage/shabby chic, men i ett barnrum så känns det som att man kan/bör ta ut svängarna lite. Men frågan är först och främst hur man ska göra med väggarna. Måla? Tapetsera? Fondvägg? Väggdekaler? Nedan är några saker jag hittat när jag börjat titta runt lite. Vad tycker ni?

TAPETER

Denna fantastiska tapet kommer från Mr Perswall. Jag tycker att den är jättefin (har även sett den live i Sickla köpkvarter). Men den är ju inte billig direkt...



Denna tapet tycker säkert ett litet barn är urkul! Mamma och pappa kanske dock anser att den är liiiite skrikig... ;)


KONSTTRYCK/BOKSTÄVER

Ett sött litet konsttryck till bebis rum kanske?
Eller bokstavera bebis namn på väggen kanske?
VÄGGDEKALER

Sedan finns det en massa söta väggdekaler på marknaden av olika slag, nedan är några exempel. 




2 kommentarer:

  1. Wow! Ta ut svängarna - om det är någonstans ni verkligen kan slösa på glada färger, så är det ju i ett barnrum. Kan inte tänka mig något barn som inte blir glad av färg!
    Tapeter i all ära (jag älskar ju tapeter...) men det blir kanske dyrt att sätta upp en tjusig tapet som lillan tröttnar på rätt snabbt. Och ni för all del... Jag röstar på att måla! Men med härliga färger - kanske tre väggar i en färg och så en fondvägg i en knallig avbrytande färg. Lätt att måla över när den dagen kommer och inte alltför dyrt.

    SvaraRadera
  2. Håller med Cathrine...vi valde en ganska "gullig" barntapet till Sixten, och det känns redan som att den är passé...bättre att måla och kanske ha en vägg med något kul mönster/tapet, så är det lättare att göra om sedan!

    SvaraRadera