onsdag 6 februari 2013

Smidig som en flodhäst

Igår hade jag en tuff dag. Jag hade riktigt ont hela dagen (och även dagen innan), så jag beslutade mig för att testa på ett varmt och avslappnande bad på kvällen. Det var första gången jag använde badkaret i vår "nya" lägenhet. Det var helt underbart! För en liten stund försvann all smärta, förutom i blåsan förstås. Men jag kunde koppla av och tänka på annat en stund, underbart! Magen är så stor nu så den kom under vattenytan först när jag vände mig om så att jag "låg" på mage (rumpan är en så bra flytkudde dock så magen nuddade knappt badkaret, så ingen belastning på kaggen). Det var verkligen fantastiskt skönt med ett bad!

Mindre skönt var det dock när det var dags att gå upp. Trots Fredriks hjälp var det mer än knepigt att komma upp ur badkaret. Det var halt och fanns inget att greppa i ordentligt, det i kombination med att jag har så otroligt stela leder och svårt att använda ett ben i taget pga smärtorna i bäckenet gjorde aktiviteten nästintill omöjlig. Efter många suckar och försök lyckades vi äntligen få upp mig. Tror tyvärr att det där blev sista badet för mig under denna graviditeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar