fredag 5 oktober 2012

Dagarna efter första ultraljudet

Lyckan är fortsatt stor här hemma! Det känns lite som att jag är i töcken hela tiden, svårt att fokusera på annat när bilden av en vinkande liten bebis i magen fortfarande är starkt inpräntad på näthinnan! Vilken fantastisk upplevelse! Den här veckan har vi nu börjat berätta för folk runtomkring oss i större skala. Jag har äntligen berättat för närmaste kollegorna om vår roliga hemlighet och det mottogs väldigt positivt. Det var skönt att få lätta hjärtat och slippa fortsätta smussla, komma med bortförklaringar och rentav ljuga rakt ut! Kollegorna träffar man ju varje dag och de om några ser ju hur jag mår i vardagen. Min teamledare Camilla hade misstänkt graviditet men inte vågat fråga, resten av gänget verkade mer överraskade.

Min chef, Eva, berättade jag för i ett tidigt skede. Det uppstod en sådan situation i mitt projekt jag arbetade med just då som gjorde att jag valde att berätta det tidigt, det hade inte varit rätt att hålla på det när det planerades för framtiden. Hon har varit ett fantastiskt stöd so far och hon är väldigt mån om mig & att jag ska må bra under graviditeten. Det är så skönt att ha en så förstående och förståndig chef. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar