måndag 15 oktober 2012

Samtal med BM

För några minuter sedan pratade jag lite med barnmorskan. Jag hade försökt att få tag på henne i fredags utan framgång och nu ringde hon upp mig. Jag ringde henne för att ge henne ett förslag på smärtstillande från min urolog, så nu ska hon kontrollera med läkaren för att se om någon av dem är ok, annars får jag gå tillbaka till urologen igen och se om de har några andra tips på smärtstillande som hjälper mot IC:n. Ibland undrar jag varför läkare inte kan kommunicera direkt med varandra istället...?

Men, jag passade även på att checka med BM hur alla mina tester (blodprover & urinodlingar) har gått. Jag antog att skulle något vara tokigt så skulle de ha hört av sig, men man vill ju ändå höra. Så då fick jag veta följande:

Blodgrupp - jag är 0 RH+. Det är positivt (i dubbel bemärkelse ;)), för RH- kan orsaka problem om barnet är RH+ då mamman kan bilda antikroppar mot barnet.

HIV, Hepatit B mfl nasty sjukdomar är jag fri ifrån. Jag har tydligen haft Röda Hund (det var lite oklart innan), så jag har antikroppar mot det. De testade även för eventuella problem med sköldkörteln då mamma har det, men där var alla värdena inom ramarna.

Så so far so good! Tänk att min kropp, som inte alltid brukar vara så samarbetsvillig - faktiskt funkar rätt bra i vissa aspekter i alla fall! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar