lördag 27 oktober 2012

Drömmarna börjar sannerligen spåra ur...

I natt drömde jag ännu fler märkliga drömmar. Jag kommer ihåg en hel del av dem och vissa var rätt jobbiga (vaknade av att jag grät två gånger), andra mysiga & varma och en del bara helt enkelt väldigt konstiga. Tydligen är fenomenet med intensiva drömmar väldigt vanligt under graviditeten. Jag har läst det på flera ställen, men här är ett exempel på förklaring:

"Om du har konstiga drömmar - vare sig de handlar om bebisar eller graviditeten eller ej - kan det vara så att din sömn påverkas av graviditetshormoner, alla förändringar som din kropp går igenom och blandade känslor av glädje och oro inför att bli mamma."

En av mina märkliga drömmar i natt var att jag - håll i er nu - hade fött fram en pudel! Haha, tänka sig att det låg en liten pudel i min mage (blev du stolt nu, mamma ;)). Den var väldigt söt & mysig i alla fall och i drömmen var det inte det minsta konstigt att det var en liten pudelvalp vi lyckats producera. Och tänka sig, jag hittade lite text om detta med att drömma om djur under just andra trimestern som jag ju är i:

"Under andra trimestern är det vanligt att kvinnor drömmer om djur som är bebisliknande, som hundvalpar, kattungar eller kycklingar. Djuren kan vara gulliga eller hotfulla, beroende på kvinnans känslor gentemot graviditeten, hennes partner och hennes situation."

1 kommentar:

  1. Mamma måste ju bara blivit så stolt när hon läste det här. Hon tänker säkert att det hade blivit en fin utställningspudel till adel mohahahaha....

    SvaraRadera