onsdag 23 januari 2013

Besöket hos BM tidigare idag

I morse var det dags för besök hos barnmorskan igen. Efter dagens besök kommer det nu att bli tätare, varannan vecka ska vi dit för koll. I morse tog hon blodprov, urinprov, blodtryck, mått på magen och så fick vi lyssna på bebis hjärta. Vi pratade även en del om utvecklingen och testresultaten. Generellt sätt så är det mesta helt normalt, dock blev resultatet av testet för järnvärdet något av en chock. Jag har börjat känna mig piggare sedan jag började ta järntabletterna och förväntade mig att värdet skulle vara bra mycket bättre än förra gången. Men tvärtom har det blivit sämre! Nu är värdet under gränsen för anemi, dvs jag har blodbrist. Dock var inte minskningen så markant att barnmorskan skulle föreslå andra åtgärder, utan jag ska enbart fortsätta äta järntabletterna.

Bebis hjärta lät helt normalt även denna gången, pulsen låg på 152. Så mysigt att få höra hjärtat slå!! Jag har lite högt sockervärde (eller hög sockerintolerans som hon uttryckte det) så jag måste börja tänka mer på vad jag äter och dricker. Det är dock inte så högt att det finns risk för graviditetsdiabetes, än. I övrigt var allt normalt, magen växer precis som den ska enligt växtkurvan och blodtrycket var bättre än förra gången. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar