onsdag 9 januari 2013

Fortsatt namndiskussion

Dags att fortsätta namndiskussionen! Genom förra inlägget fick jag in några förslag:

Linnea (finns på vår lista redan)
Alma (Fredrik har ej godkänt från min ursprungliga lista)
Saga (upptaget)
Elin (upptaget)
Siri (upptaget)
Ellinor (går vidare)
Emma (finns med på vår listan redan)
Agnes (upptaget)
Annika (går vidare)
Anja (går vidare)
Ella (Fredrik har ej godkänt från min ursprungliga lista)

Genom Hanna fick jag tipset att använda mig av "statsministerkriteriet" som hon och Leo gjorde när de funderade på namn till sina barn. Kriteriet innebär att namnet helt enkelt ska fungera även när barnen växt upp och blir statsministrar. ;) Så "gulledutt"-namn ryker då och jag tycker nog själv att vi har lyckats hålla oss till det hittills, även fast vi inte medvetet valt namn utifrån kriteriet. :) Men bra att ha i bakhuvudet!

Fredrik ska även ta en titt till på min ursprungliga lista så kanske det dyker upp någon mer kandidat därifrån. Snart ska jag presentera vår lista och se vad ni tycker, men det kanske är någon mer som vill göra sin åsikt hörd innan dess?

1 kommentar:

  1. Tror också att statsministerkriteriet är bra att ha i bakhuvudet när man väljer namn, :-) vi valde som du vet ganska klassiska namn, och det har ni på er lista också. Tycker att, om man ska utgå från de namn som inte är upptagna, att Ella, Alma och Linnea är finast. Mjuka, fina, inte så långa :-) ett namn jag hade som förslag var Ellen, vad tror ni om det?

    SvaraRadera