tisdag 22 januari 2013

Fler märkliga drömmar

Jag börjar känna mig lite smått stressad över att bf närmar sig med stormsteg. Det är så mycket jag vill hinna göra innan det är dags! Renovera kök (not gonna happen), barnrum, fixa i båda badrummen och massa annat smått och gott. Det börjar bli fullt med planer i huvudet som snurrar omkring, men inte mycket blir gjort. Jag tror att detta har påverkat mina drömmar de senaste två nätterna, det i kombination med att jag har börjat läsa en bok om förlossningen.

Det där jobbiga som jag inte har behövt tänka på så mycket ännu (förslossningen) närmar sig ju med stormsteg och jag kan inte längre skjuta på det. Helst av allt vill jag fly från det redan nu, det känns inte som att jag kommer att bli redo på bara 11 veckor. Har haft flera vänner som på senaste har haft väldigt besvärliga/chockerande upplevelser kring förlossningen och det har bara ökat min oro. Usch, jag hoppas verkligen att föräldrakursen om förlossningen samt den här boken kan hjälpa mig att komma i bukt med vissa av mina rädslor. Jag funderar även på om vi ska gå någon profylaxkurs, men det är så dyrt. Vi får se hur vi gör.

I förrgår natt drömde jag att jag var med om en förlossning faktiskt. Och det gjorde ont. Men upplevelsen i sig var inte så farlig som jag hade trott, då var nattens dröm värre. I nattens dröm var jag och Fredrik på Bajenmatch. I halvlek gick jag över till Bajenklacken och satt och pratade med en kompis där. Precis när de blåser igång andra halvlek och jag reser på mig för att gå tillbaka till min plats så upptäcker jag till min förskräckelse att jag är NAKEN! Spritt språngande naken, inte en tråd på kroppen! Snabbt försöker jag skyla mig med händerna, men olyckligtvis har en av spelarna lyckats sparka fotbollen av planen och den är på väg rakt mot mig... Så naturligtvis vänder sig hela publiken mot mig och ser att jag står där alldeles utlämnad. Som om inte det vore nog så är givetvis samtliga TV-kameror som direktsänder riktade på mig! Jag snor åt mig en Bajenflagga och virar in mig i den, men skadan är redan skedd. Så pinsamt! Vad hände egentligen med mina kläder...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar