onsdag 2 januari 2013

Namnförslag

Tänka sig - 99 dagar kvar idag vilket innebär att vi är nere på tvåsiffrigt! Det närmar sig... ;) Det i kombination med att vi faktiskt vet kön nu har lett till att namndiskussionen har tagit fart på nytt. Jag hade gjort en liten nätt lista med en sisådär 40 potentiella mer eller mindre väl genomtänkta namn som vi gick igenom häromdagen. Jag tror Fredrik "godkände" 6-7 av dem, han är tuff i förhandlingarna! ;)

Nu har jag börjat skissa ner några fler förslag, men jag vill ha in ännu fler! Jag skulle bli otroligt tacksam om ni skulle vilja ge några förslag i kommentarsfältet! Ta chansen och var med & påverka, vad ska lillflickan heta? :)

7 kommentarer:

  1. Hej! Kan ni inte lägga upp era förslag så kan vi "rösta" om dem :-)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju som en kul idé! Men vi måste nog ringa in de absolut mest intressanta kandidaterna först så att vi får med vinnaren i omröstningen. ;) Och än så länge har vi inte kommit så långt i processen utan behöver lite mer input från omgivningen.

      Radera
  2. Jag gillar namn med många mjuka konsonanter, t ex Linnea och Alma. Vad sägs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linnéa står faktiskt med på listan, godkänd & klar av Fredde. Alma var nog med från början (ska dubbelkolla med F), tror att det namnet inte kvalificerade sig för vidare tävlan. Jag tycker dock att det är väldigt fint.

      Radera
  3. Tycker också Linnea och Alma är superfina! Håller med Maria :-)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Saga är superfint, men det har Nina redan norpat. ;) Elin känner jag några stycken även om de inte är i närmaste bekantskapskretsen...

      Radera