lördag 12 januari 2013

Byrån - resultat

För lite drygt en vecka sedan blev vi klara med att måla byrån, äntligen! Färgen räckte precis, så vi hade lite tur där. Jag märkte även att detta med att måla med oljefärg inte var någon hit just nu. Sista dagen fick jag andningsproblem och fick gå ut från huset för att andas frisk luft. Även händerna klagade pga karpaltunnelsyndromet, efter en kort stund av slipning & målning så domnade de och efter ytterligare en liten stund blev det riktigt smärtsamt. Men nu är den klar!! Vi är helnöjda med resultatet!

Före:



Efter:


 

4 kommentarer:

  1. Proffsjobb! Ser väldigt snygg ut - vilken skillnad! Jag saaaa ju att ni skulle välja vattenbaserad färg, ju...;-) Själv står jag inte ut med lukten och den klibbiga, omöjliga konsistensen på lösningsbaserad färg. Men det blir onekligen ett bra resultat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tack fnurran!

      Mmm, vi borde ha lyssnat på dig, men vi blev väl lite sålda när killen på Fredells sa att det finns ingen likvärdig färg på marknaden idag och dessutom hade vi den ju redan så ingen extra utgift. Men nu är den slut och går inte längre att köpa så nu blir det inge mer oljemålning! :)

      Radera
  2. Åh vad fin den blev! Funderar start på att måla om vår gamla byrå i sovrummet i vitt också, mycket fint och fräscht!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, tänk vad lite färg kan göra! Det blir liksom en helt ny möbel. Du får ta lite före- och efterbilder på din byrå också så att jag får se resultatet sen!

      Radera